Konkurencja na rynku firm doradczych i konsultingowych

W obecnych czasach, niezależnie od branży, w której działamy, musimy liczyć się ze wzmożoną konkurencją. Czyha ona na każdy nasz błąd, nawet najmniejsze potknięcie obracając na swoja korzyść. Klienci niestety rzadko są lojalni, trudno jest, więc ich pozyskać, a bardzo łatwo stracić. Nie chcąc do tego dopuścić, przedsiębiorcy decydują się na korzystanie z usług firm doradczych i konsultingowych, które nie tylko podpowiadają różne rozwiązania, ale także modernizują nierentowne działy.

Ile jest firm doradczych i konsultingowych?

W obecnych czasach, niezależnie od branży, w której działamy, musimy liczyć się ze wzmożoną konkurencją

Autor zdjęcia: Sebastiaan ter Burg

Na tak postawione pytanie ciężko jest znaleźć odpowiedź. Naturalnie, można by sprawdzić to w spisie ewidencji na danym obszarze, ale biorąc pod uwagę skalę całego województwa, czy nawet kraju – dane te byłyby i tak tylko przybliżone. Każdego dnia, bowiem powstają nowe firmy, a co jakiś czas zamykają się też te, którym nie udało się ze swoją ofertą przedrzeć na rynku. Aby bowiem się na nim utrzymać, trzeba mieć przede wszystkim rekomendacje zadowolonych klientów. Działa to niczym magnes, przyciągając także inne firmy, niekoniecznie z tej samej branży. Tak gromadzi się nie tylko doświadczenie, ale także tak wymagane przez klientów portfolio.

Oczywistym jest również to, że by znaleźć uznanie, musimy w swych strukturach zatrudniać wybitnych specjalistów. To, bowiem od ich wiedzy, a nierzadko także aparycji zależeć będzie, czy i na jakich warunkach klienci będą chcieli z nami współpracować. Mając w swych szeregach prawdziwych rekinów, nie musimy martwić się o swoją przyszłość. Consulting to, bowiem synonim usług na najwyższym poziomie (o czym więcej pod linkiem: http://www.strategor.pl/jak-doradzamy/).